Akistata Nr.06 (2021 m.)

VIP kelionė į Jungtinę Karalystę – šaldytuve

Jungtinės Karalystės Old Bailio teisme padėtas taškas byloje, kurioje nagrinėta 39 migrantų iš Vietnamo mirtys – negyvų žmonių kūnai 2019 metų spalio pabaigoje rasti Londono pašonėje palikto vilkiko priekaboje.

Spalio 23-iosios naktį keltas „MV Clementine“ įplaukė į Purflito uostą. Čia jo jau laukė vilkikas, kurį vairavo Morisas Robinsonas (26 m.). Iš kelto jis turėjo paimti konteinerį ir nuvežti jį į Holihedo miestą Velse.

Netrukus konteineris buvo prikabintas prie vilkiko ir M. Robinsonas pasuko savo automobilį į pramoninį Esekso rajoną. Jis sustojo prie apleisto fabriko Greise. Dar važiuodamas Morisas gavo žinutę iš savo kompanijos vadovo Ronano Hjuzo (40 m.). „Leisk jiems kiek pakvėpuoti, bet iš konteinerio neišleisk“, – davė nurodymą vairuotojo vadovas. Morisas iššoko iš kabinos ir atidarė priekabos duris. Vaizdas pribloškė: automobilyje gulėjo 39 negyvi žmonės. Bent 10 iš jų buvo vaikai. Šoko ištiktas vairuotojas net nepaskambinęs telefonu 999 atkabino priekabą ir palikęs ją nurūko tolyn. Kokių bausmių sulaukė šios tragiškos kelionės į geresnį rytojų organizatoriai ir vykdytojai?

Šovė teisėtai, bet už pasekmes turės atsakyti

Nors visų lygių teismai pripažino, kad po gaudynių Panevėžyje, kai policijos patruliai peršovė vogto BMW automobilio padangas, o šis nesuvaldytas kaktomuša susidūrė su „Nissan“ ir sunkiai sužalojo 3 juo važiavusius žmones, kaltas BMW vairavęs palangiškis Donartas Gedgaudas (24 m.), tačiau žalą kartu su juo turės atlyginti ir Panevėžio apskrities vyriausiasis policijos komisariatas. Taip nusprendė Vilniaus apygardos teismas (VAT), išnagrinėjęs nukentėjusiųjų ukrainiečių prašymą atlyginti patirtą žalą.

2018 metų vasario 5-osios rytą D. Gedgaudas automobiliu BMW 730 atvyko į Lietuvą iš Latvijos, pro Saločių pasienio postą. Lietuvos policija turėjo duomenų, kad automobilis tokiais numeriais buvo pavogtas Estijoje, tad, kai jį pastebėjo, bandė sustabdyti. Tačiau automobilis nestojo ir nurūko Panevėžio link. Automobilio vairuotojas nereagavo nei į garsinius bei šviesos signalus, nei į pareigūnų reikalavimą sustoti. Padidinęs greitį jis pavojingai manevravo, kirto ištisines eismo juostas, kėlė pavojų kitiems eismo dalyviams.

Policijos pareigūnams peršovus BMW galinę padangą, didžiuliu greičiu Panevėžio aplinkeliu lekiantį automobilį sumėtė, jis išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir susidūrė su automobiliu „Nissan“ bei vilkiku MAN. Įvykio metu sunkias traumas patyrė ir reanimacijoje atsidūrė trys automobilyje „Nissan“ važiavę žmonės – 1990, 1991 ir 1992 metais gimę Ukrainos piliečiai. Į Lietuvą pirkti automobilių atvykę ukrainiečiai avarijoje patirtus sužalojimus ilgai gydėsi ligoninėje. BMW vairavęs Palangos gyventojas D. Gedgaudas rimtų sužalojimų išvengė.

Kontrabandininkas Rusijos pilietis nuteistas už akių

Klaipėdos apygardos teismas (KLAT) už akių nuteisė Rusijos pilietį Sergejų Semikiną. Už labai didelio kiekio kokaino kontrabandą – 452 kg 857,7 g – vyrui skirta 12 metų laisvės atėmimo bausmė.

2017 metų rugpjūtį Klaipėdos teritorinė muitinė išplatino pranešimą apie vieno didžiausių narkotikų kontrabandos krovinių Lietuvos istorijoje sulaikymą. Buvo skaičiuojama, kad narkotikų vertė gali siekti net 49 mln. eurų.

Krovinys aptiktas muitinės specialistams atlikus rizikos analizę, kuria remiantis buvo atrinkti detaliam patikrinimui į Klaipėdos uostą iš Pietų Amerikos atplukdyti kroviniai. Pirmiausia įtarimų pareigūnams sukėlė pats krovinys ir laivo maršrutas, kuriuo buvo plukdomos liejimo formos, skirtos plastikiniams dangteliams gaminti – į Lietuvą iš Ekvadoro šį krovinį plukdęs laivas buvo užsukęs į Kolumbijos ir Vokietijos Hamburgo uostus.