Akistata Nr.01 (2021 m.)

Motina nužudė naujagimį. Dėl to kalta ir valstybė

Motina

Lietuvos apeliacinio teismo (LApT) teisėjų kolegija priėmė neeilinį verdiktą – tualete kūdikį nuskandinusi motina (37 m.) nebus siunčiama į pataisos namus. Vilniaus apygardos teismo (VAT) jai skirta 8 metų laisvės atėmimo bausmė pakeista į 2 metų laisvės apribojimą, skirta keletas įpareigojimų. Baudžiamųjų bylų skyriaus teisėjų kolegija – teisėjai Virginija Liudvinavičienė, Ernestas Rimšelis ir Algimantas Valantinas – priėjo prie išvados, kad sunkioje padėtyje atsidūrusiai moteriai nebuvo suteikta reikalinga pagalba, tad atsakomybę dėl kūdikio nužudymo turi prisiimti ir valstybė.

Nutolo galimybė prašyti bausmės sušvelninimo

prašyti bausmės

2004 metais už dviejų merginų nužudymą iki gyvos galvos nuteistas šiaulietis Dovydas Kriaučiūnas (35 m.) neseniai išgirdo nuosprendį už bandymą pabėgti iš Šiaulių tardymo izoliatoriaus. Kaltu dėl žmogaus pagrobimo įkaitu, kalinio pabėgimo bei nesunkaus sveikatos sutrikdymo pripažintam D. Kriaučiūnui Šiaulių apygardos teismas (ŠAT) skyrė 7 metus nelaisvės.

Bylą išnagrinėjęs teisėjas Nerijus Masiulis šią bausmę subendrino su anksčiau už dvigubą žmogžudystę paskirta griežčiausia bausme ir D. Kriaučiūnui skyrė įkalinimą iki gyvos galvos. Nors iš pirmo žvilgsnio po šio nuosprendžio D. Kriaučiūno gyvenime niekas nepasikeitė, iš tikro taip nėra. Septyniolika su puse metų už grotų praleidęs nuteistasis jau po dviejų su puse metų būtų galėjęs kreiptis į teismą dėl jam paskirtos laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmės pakeitimo į terminuotą. Dabar gi tokį prašymą D. Kriaučiūnas galės pateikti tik po 20 metų, nes galutinės bausmės vykdymo pradžia jam bus skaičiuojama nuo naujo nuosprendžio paskelbimo dienos.

Koronavirusas nepagerino eismo įvykių statistikos

eismo įvykių

Siekiant sumažinti žuvusiųjų skaičių keliuose, Vyriausybė pernai patvirtino Lietuvos saugaus eismo programą. Šios programos strateginis tikslas – iki 2030 metų žuvusiųjų skaičių Lietuvos keliuose sumažinti 50 procentų, o pagrindinis tikslas, kad iki 2050 metų Lietuvos keliuose nežūtų nė vienas eismo dalyvis.

Kol kas iki tokių skaičių labai toli. Per 11 praėjusių metų mėnesių keliuose žuvo 154 žmonės ir tai buvo mažiau nei per 11 mėnesių 2017, 2018 ar 2019 metais. Tačiau pernai gruodis nors ir karantino mėnuo, – kaip niekada buvo avaringas.